Program mFundacji, do którego zakwalifikowała się nasza szkoła pokazuje matematykę od ciekawszej strony. Młodzi ludzie mają szansę odczarować w swoich głowach stereotyp królowej nauk. mPotęga to program grantowy, który ma pokazać, że matematyka to super przygoda i przydatna w codziennym życiu umiejętność. Zachęca także nauczycieli, rodziców i pasjonatów matematyki aby przezwyciężali rutynę i schematy.
W ramach podsumowania projektu "Geometria Pleszewa. Matematyka w krajobrazie najbliższej okolicy" uczniowie klasy VII i VIII wybrali najciekawsze zdjęcia Pleszewa, które wcześniej wykonali podczas wrześniowych i październikowych spacerów, a następnie dorysowali wybrane figury geometryczne w dostępnym programie komputerowym. Dzięki mFundacji mogliśmy wydać broszurkę w profesjonalnej drukarni :), jest ciekawym podsumowaniem poszukiwań matematyki w krajobrazie naszego miasta. Nad całością czuwały p. Grażyna Szklarz i p. Arleta Tyrra-Zając.
1 grudnia odbyły się w naszej szkole "Warsztaty 3D", zorganizowane w ramach projektu "Geometria Pleszewa. Matematyka w krajobrazie najbliższej okolicy".
W zajęciach uczestniczyli przedstawiciele klas IV-VIII szkoły podstawowej oraz szkoły branżowej. W czasie warsztatów uczniowie tworzyli bryły obrotowe i przestrzenne, mierzyli korytarz, hol ławki. Wykonywali trójwymiarowe bryły za pomocą długopisów 3D Polaroid, dzięki którym można tworzyć miniaturowe figurki, finezyjne konstrukcje.
Za aktywny udział uczestnicy otrzymali nietypowy kupon: jednorazowy bon uprawniający do zdobycia dwóch bonusowych punktów na sprawdzianie! :)
Nad całością czuwały: p. Grażyna Szklarz i p. Arleta Tyrra-Zając.
W listopadzie odbył się Międzyszkolny Konkurs Fotograficzny "Geometria w krajobrazie mojej okolicy", w którym uczestniczyła młodzież z Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego, Ostrzeszowa oraz Pleszewa.
Ile metrów liczy droga od szkoły do parku?
Ile decymetrów liczy obwód drzewa?
17 listopada tajniki matematyki odkrywali uczniowie klasy VIII a oraz I klasy szkoły branżowej. Dodatkowo podziwiali jesienną przyrodę oraz rozpoznawali drzewa. Lornetki, przeróżne miary i mierniki szkoła pozyskała w ramach projektu realizowanego we współpracy z mFundacją.
Wyjście zorganizowały: A. Tyrra-Zając i G. Szklarz.
6 października w murach naszej szkoły gościł architekt, p. K. Szehyński. Po ciekawym wprowadzeniu i instruktażu zaprosił młodzież do udziału w krótkim kursie rysunku architektonicznego. Przy użyciu linijek oraz ołówków uczniowie z wielkim zapałem przystąpili do tworzenia planów. Pod koniec spotkania uczniowie poznali zastosowanie kamery termowizyjnej, a także sprawdzili jej działanie.