Uczniowie naszej szkoły przystąpili do unijnego projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolska, który obejmował podprojekty:
Podprojekt Uczniowskie Laboratoria Informatyczne pt. „Labirynt w polu kukurydzy – programować każdy może” realizowali uczniowie kl. 6a. Uczniowie na tych zajęciach uczyli się programowania oraz komunikacji z urządzeniami cyfrowymi takimi jak komputer, tablet. Zdobyli również cenną umiejętność współpracy w zespole.
Efekty naszej pracy zostały zaprezentowane społeczności szkolnej podczas Dnia Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, który odbył się w naszej szkole 19 maja. Zachowując zasady reżimu sanitarnego ustaliliśmy harmonogram według, którego poszczególne klasy ze swoimi opiekunami przychodziły do świetlicy. Tam właśnie czekaliśmy na Nich aby zaprezentować to, czego nauczyliśmy się na zajęciach i zaangażować do wspólnej zabawy. Każdy z uczestników prezentacji znalazł dla siebie coś ciekawego a było to kodowanie za pomocą kolorowych kubeczków, kostka Merge, kodowanie Skottie Go, robot Phyton, Ozobot i Lego Tech. Wszyscy uczestnicy byli bardzo zaangażowani i zadowoleni z udziału w naszej Prezentacji Projektu. Dla wielu uczniów a nawet nauczycieli programowanie okazało się ciekawą i wciągającą przygodą.Projekt „eSzkoła Wielkopolska – Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan” to niepowtarzalna interdyscyplinarna przygoda, w której w roku szkolnym 2020/2021 uczestniczyli uczniowie klasy VIIpod opieką p. Grażyny Szklarz, nauczycielki języka polskiego.
Zadaniem finałowym siódmoklasistów było opracowanie biogramu wybranej postaci, dlatego też uczniowie nazwali się “Łowcami Słów na tropie ciekawej biografii” i skupili na poszukiwaniach kogoś, kto mógłby zdobyć tytuł Wyjątkowego Pleszewianina. Wybór postaci był jednoznaczny: bohaterką artykułu zostanie Lucyna Roszak, liderka Lokalnego Centrum Wolontariatu w Pleszewie oraz prezes Fundacji Animacja. Charyzmatyczna, odważna, pomysłowa i niezwykle otwarta kierownik Świetlicy Środowiskowej dla Młodzieży Dojeżdżającej w Pleszewie, zaciekawiła naszych uczniów swoją działalnością i mottem życiowym, które brzmi: Być dobrym człowiekiem, dla siebie, dla innych, dla planety.
Artykuł zredagowano dzięki współpracy z Książnicą Pedagogiczną w Pleszewie, siostrą p. Lucyny Roszak, korespondencji z Dyrektorem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, a przede wszystkim na podstawie przeprowadzonego wywiadu z samą bohaterką projektu.
W ramach ćwiczeń rozwijających umiejętności korzystania z nowych technologii uczniowie opracowali internetowe drzewko genealogiczne, mapę myśli, artykuły biograficzne, infografiki oraz filmy prezentujące postać oraz dorobek zawodowy bohaterki.Podczas zajęć korzystali
z nowoczesnych technologii: aparatu z funkcją kamerowania, tabletów, laptopa, tablicy interaktywnej.
Warto dodać, że uczniowie naszej szkołyuczestniczyli w lekcji online, którą poprowadziłaLucyna Roszak.
Opracowane materiały złożyły się na stronę internetową CDEW.
Link do fragmentu wywiadu z Lucyną Roszak :https://tiny.pl/r37t6
Link do artykułu CDEW: https://www.csw2020.com.pl/lucyna-roszak/