Zespół Placówek Specjalnych

w Pleszewie

Międzynarodowy projekt edukacyjny „Emocja”

Skierowany jest do uczniów przedszkoli, szkół podstawowych, świetlic, szkół ponadpodstawowych, szkół polonijnych oraz ośrodków szkolno-wychowawczych z terenu całego kraju oraz zagranicznych szkół polonijnych.

Międzynarodowy projekt edukacyjny Emocja

CELE OGÓLNE PROJEKTU:

  1. Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  2. Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
  3. Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
  4. Integracja zespołu klasowego.
  5. Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
  6. Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
  7. Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.

CZAS TRWANIA PROJEKTU: od 10 września 2021 roku do 20 czerwca 2022 roku.

Koordynator w szkole: Joanna Radna

Nauczyciele uczestniczący w projekcie: Karolina Szambelan, Marlena Bilińska


 

Realizacja  międzynarodowego projektu edukacyjnego: „Emocja ”
w Szkole Podstawowej w Zespole Placówek Specjalnych.

W roku szkolnym 2021/2022 w szkole podstawowej Zespołu Placówek Specjalnych realizowany był międzynarodowy projekt edukacyjny „Emocja” .

Założeniem projektu była realizacja w trakcie trwania roku szkolnego 5 modułów  o uniwersalnych wartościach: Kraina Kreatywności, Kraina Wyobraźni, Kraina Mocy Słów, Kraina Empatii, Kraina Odwagi. Wzmacniającym działaniem projektu była realizacja zadań dodatkowych Kartki z Iskierkami Emocji, który zorganizowała p. Karolina Szambelan.Dobór metod pracy  w projekcie pobudzał uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności..

CELE PROJEKTU:

  1. Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku szkolnym.
  2. Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
  3. Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
  4. Integracja zespołu klasowego.
  5. Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
  6. Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
  7. Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.
  8. Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
  9. Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
  10. Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
  11. Eliminowanie zachowań agresywnych.
  12. Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.

Efektem udziału w projekcie była możliwość  wprowadzania uczniów w świat wartości, wskazywania wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia, formowania u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób, ukierunkowania ucznia ku wartościom, integracji, adaptacji, poprawa atmosfery po powrocie dzieci do szkoły (po okresie pandemii COVID-19) edukacji i prewencji emocjonalnej, kształtowania inteligencji emocjonalnej u dzieci, rozpoznawania swoich uczuć i innych.

Uczestnikom projektu dziękujemy za wspólnie spędzony czas, pracę zabawę  i….. EMOCJE  J

Koordynatorem projektu  na terenie Szkoły była: Joanna Radna

Nauczyciele współrealizujący projekt: Marlena Bilińska, Karolina Szambelan, Sylwia Kajdaniak.

certyfikat emocje w roku szkolnym 2021-2022